Het project Opel Manta A TE 2800 heeft inmiddels jaargang twee bereikt. Het moge duidelijk zijn dat ik daarom nieuw leven in de onderneming wil blazen en daarna de boel op stoom wil houden. De plannen voor de carrosserie liggen zo goed als vast en Tatjana heeft reeds plaatsgenomen achter het stuur. De bottleneck is echter het originele Carrera chassis. Na héél veel wikken en wegen, proberen, onderdelen bestellen en opnieuw proberen, heb ik uiteindelijk besloten mijn allereerste gedachte ook daadwerkelijk uit te voeren: in de bodemplaat zal een inline Slot It motormount worden gebouwd.
Gedurende al dit zagen, schuren, vijlen, schilderen, sleutelen en testen worden veel foto's gemaakt. Af en toe zal een artikel verschijnen over de gemaakte vorderingen. De uitgebreide fotoreportage is te volgen via het nieuw aangelegde foto-album waarvan de link aan de rechterkant (Foto-albums Slotracen) is te vinden.
heeft tie op targa gereden?
BeantwoordenVerwijderenHeb dit met een Fly Lola B98 gedaan. De auto rijdt super nu, maar ik heb er alleen achteraf spijt van dat ik de motormount vastgelijmd heb. Ben nieuwsgierig naar het resultaat.
BeantwoordenVerwijderen@Marc: een rood/zwarte Manta A is wel gespot tijdens een targa en via google afbeelding te vinden.
BeantwoordenVerwijderen@SRC De Bunker: ik ben bang dat ik geen keuze heb ... en hoop ook dat de Manta super gaat rijden ;-)
Welleswaar geen Porsche of Kadett, maar net zo leuk project.
BeantwoordenVerwijderenMooie kap, en Carrera heeft materiaal genoeg om de Slotit spullen er stevig aan vast te maken.Ik hoop dat je hem ook lekker laag krijgt.Zelf heb ik nu een Scalextric Escort MK1 onderhanden, lekker laag is ie al wel,nu nog wat snelheid erin.Ander motortje ???
BeantwoordenVerwijderenSucces.
Ziet er goed uit Harold, model is breed genoeg om er een snelle auto van te kunnen maken.
BeantwoordenVerwijderenBen benieuwd.
BeantwoordenVerwijderen