dinsdag 14 juni 2011

Soms zit het mee ...

We schrijven november 2009 als HenkG op het punt staat zijn Ninco Porsche 997 GT3 RS Vallejo met een dikke spijker aan het zolderplafond te nagelen. Alle inspanningen ten spijt weigert de Ninco op zijn TwentTrack goede prestaties neer te zetten.Dan hoort Henk van mijn grootse plannen een Ninco Porsche 997 volgens Fia-GT reglement op te gaan bouwen. De Porsche wordt me direct in de schoot geworpen, waarvoor nogmaals mijn dank.De Ninco slotcar wordt binnen een week tot op het bot gestript. De carrosserie ziet al snel een nieuwe kleur, te weten groen, maar in mijn haast wordt de verf helaas op sommige plaatsen te dik aangebracht, met de bijkomende symptomen tot gevolg.De kap kan dus retour naar de schuurafdeling. In de herkansing is de Porsche 997 GT3 RS om door een ringetje te halen, zo mooi strak is de kleur groen op de carrosserie gespoten.Ambitie is echter gezond, dus de oorspronkelijk geplande oranje strepen zullen ook over de Porsche kap worden aangebracht. Het duurt tot februari van dit jaar totdat ik deze stap kan en durf te nemen. Het resultaat is helaas wel heel erg mager.Ik besluit derhalve voor de derde keer de carrosserie helemaal kaal te maken, maar ditmaal op de minst arbeidsintensieve manier: Ketonatus. Het plastic heeft echter bijna een volle week in de alcohol liggen weken, hetgeen duidelijk van invloed is op de hardheid van de kunststof.Of het ook de oorzaak is van de slecht dekkende (overigens goede kwaliteit) verf kan ik niet aantonen. Desalniettemin is het eindresultaat diep triest. Zes lagen zijn nodig om de gele kleur enigszins dekkend te krijgen. Een beetje knutselaar weet dan al genoeg. De gehele verflaag is weliswaar (redelijk) egaal over de kap verdeeld, maar oogt veel te dik.Rest mij dus niets anders dan de coureur te verlossen van zijn helm, zijn haren zwart te kleuren en de nu gele Porsche 997 GT3 RS als scenery toe te voegen aan Circuitpark Le Grenier. Het is niet alles goud dat er blinkt !

4 opmerkingen:

  1. Kan ook aan het geel liggen, is van zichzelf natuurlijk een lichte kleur dus het dekt erg rot.
    Ik heb trouwens sinds kort ook een Ninco Porsche 997 GT3, in de kleurstelling van Rene Rast (Porsche Supercup). Razend snel ding op mijn baan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het ding was dus al bij vooorbaat gedoemd om te mislukken,helaas.soms lijkt het wel of er op sommige dingen een vloek rust.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het zelfde gehad met de Pagani Zonda van MB-Slot. Wat ik ook probeer, er blijft een sinasappelhuid op de kap verschijnen. Heb nu de kap opnieuw in de blue wonder liggen. Je kunt trouwens een kale Ninco Pro-race kap bestellen. Niet goedkoop, maar misschien wel aantrekkelijk als je een goed chassis hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het heeft je in elk geval wel lekker bezig gehouden!

    BeantwoordenVerwijderen