Na het verleggen van de aandacht naar mijn Opel Kadett C Coupé is het op slotracegebied stil(ler) geworden. Ja, soms haal ik de Scalextric Sport Top Gear baan van het zolder om tegen mijn zoontje te rijden. Dat is wel goed, zo houd je de scherpte erin. Eén keer in de maand wordt ook nog de SRTT Mini-Z Porsche 962c Challenge verreden met Ferry, Gerard en Max.
Voor de rest bereid ik me voor op het grote project. Eind augustus bezocht ik de C2 in de stalling en de motivatie werd sterker dan ooit, om volgend jaar iets moois van mijn Bernstein Gold Coupé te maken.
In de laatste maanden zijn al wel de nodige kilometers gemaakt om aan de juiste onderdelen te komen. Gedacht kan worden aan nieuw en gebruikt origineel plaatwerk, vaste achterraampjes met nieuwe rubbers, hagelnieuwe (new old-stock) GT/E sportspiegels, ATS Classic 7Jx13 ET20 sportvelgen, ETE 40/40mm verlagingsveren en Recaro sledes.
Zijn we er dan al? Nee, dit is nog maar het begin. Veel onderdelen die zijn aangeschaft, komen voort uit de wensenlijst van 1995, het jaar dat de Coupé in de stalling ging èn in de herinnering bleven hangen. Na het bezoek van eind augustus kwamen nog een aantal punten tevoorschijn, die ik toch kennelijk was vergeten. Die vallen in de categorie 'oh jaaaa (shit jaaaa)'.
Om me af en toe te kunnen afreageren en me voor te bereiden op de toekomstige ritten in de Coupé, mag ik me heel soms uitleven op de kartbaan. Tijdens onderstaand bezoek in Winterswijk werd ik ingedeeld bij zes Duitsers. Waarschijnlijk hadden ze net als Schumacher hun langste tijd gehad, want de snelste rondetijd ging naar Nederland.
Voorlopig moet ik me echter nog 'behelpen' met deze nieuw op mijn verjaardag gekregen prachtige en zeer gedetailleerde Minichamps, schaal 1 op18:
Opel Kadett C1 Coupé 1.2 SR (1976).
eindelijk weer een update. ik begon die aanblik van die lege zolder op die eerste foto behoorlijk zat te worden...........
BeantwoordenVerwijderenonder die groene achteklep staat toch een 8(acht)J X 13 velg i.p.v. een 7 J? vind ik persoonlijk mooier, met een 205/60 er omheen.
@Joop: de juiste configuratie van de Coupé betreffende verlaging, breedte van de velg, ET maat van de velg en bandenmaat heeft heel wat hoofdbrekens gekost. De ATS velgen zijn 7J en zullen geschoeid worden met 185/60/13.
BeantwoordenVerwijderenvooralsnog lijken het wel 8J's gezien de velgrand.destijds had ik 8Jx13 met 205/60-13 onder mijn B ascona en die zagen er net zo uit(met zo'n velgrand)wat ik me kan herinneren van 7J's is,dat deze niet zo'n velgrand hadden,maar ik denk dat ik wel met enige zekerheid kan aannemen,dat jij wel weet waar je over praat.......
BeantwoordenVerwijderenP.S.is de afrol maat van die 185-gers niet te laag,zodat de KM-teller te veel aangeeft?
wel al een sticker met Turbo gescoord en een voetbal voor aan de binnenspiegel? Wat kost het trouwens je naam te wijzigen in Johnnie?
BeantwoordenVerwijderenSucces met je Opel en plaats hier gerust berichten over!
;-)
ik denk dat je hier het e.e.a. door elkaar haalt.de dingen die jij beschrijft,zijn typerend voor een MANTA rijder van het A of B type,maakt niet zoveel uit.alhoewel beide tot het uitstervende ras behoren.dit type manta rijders wisten hun auto verder ook nog op te leuke met jaloezieen op de achterruit
Verwijderenen jahaaa,zelfs op de achter zijraampjes.verdere accessoires waren,de universele hema-spoiler op de kofferbak,plastic wieldoppen,reflectoren in de sponning van de deuren,van die kleine spoilertjes op de ruitenwissers en last but not least,een beverstaart in de antenne.tot slot was de vriendin van de sjonnie geblondeerd en heette anita...............
@joop: klopt! En overigens was een manta, zelfs de uitvoering van de lieden uit maaskantje, een leuke auto om in te rijden. Was een beetje een Record coupé. (dat vond ik trouwens ook van een Calibra, maar nu dwalen we wellicht teveel af).
BeantwoordenVerwijderen@Joop: je beschrijft het verschil tussen de 6J en 7J ATS Classic, kijk het maar eens na:
BeantwoordenVerwijderen@Frank: de sticker 'Turbo Intercooler' is aangeschaft, dan is de hele achterkant beplakt ;-)
en ja jullie dwalen af, daarvoor heb ik gelukkig een link op mijn blog genaamd Opel-forum, waar je je heerlijk uit kan leven en je wel of niet geliefd kan maken.