zondag 11 september 2011
Gulf 997 project afgerond
Eén van de vele nog openstaande PH-projecten betrof de Ninco Porsche 997 GT3RS Gulf #96. Het werd de hoogste tijd dat deze babyblauwe Porsche na lange tijd wederom het licht zou gaan zien.Zoals gebruikelijk, bewaar ik bij dit soort projecten alle bijbehorende onderdelen in een kunststof doosje. Al deze doorzichtige boxen tezamen vormen de nog openstaande PH-projecten en als de lade van de kast niet meer dicht kan, wordt het tijd voor actie.De handelingen die gedaan moesten worden om de Gulf Porsche weer rijdend te krijgen waren eigenlijk helemaal niet zo spectaculair. Allereerst is de NC-5, een fijne boxermotor, voorzien van een bronzen pinion. De tandwielen maken op die manier minder herrie. Het kroonwiel blijft origineel, omdat de assen een andere maatvoering hebben dan Slot It. De motor is met hotmelt vastgezet aan het op rechtheid gecontroleerde chassis.De bedrading is wel van Slot It en verbindt de NC-5 met de koperen slepers in het ProRace schoentje. Achter de vooras ligt zes gram lood en na een paar testrondjes op Circuitpark Le Grenier is voor de motor nog een rond magneetje op het chassis gelijmd.De achterbanden zijn - vooralsnog - origineel Ninco gehouden en hebben langere tijd, al draaiend, op een schuurblokje gerust om ze mooi vlak te krijgen. Als laatste zijn de aslagers geolied en de tandwielen voorzien van kraanvet. Eigenlijk kan gezegd worden dat de Gulf Porsche een 'standaard' grote onderhoudsbeurt heeft gehad à la PH.Op Circuitpark Le Grenier is de Ninco Porsche qua rondetijden een middenmoter. Dan kan ook niet anders met het Ninco rubber. Voorlopig is de 997 weer onder de rijdende collectie, zodat sowieso van de looks genoten kan worden.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Interessante optie om te zien hoe je die AW stiller hebt gekregen door het gebruik van die koperen pingon. Mag ik vragen welk merk en type pignon je gebruikt hebt?
BeantwoordenVerwijderengrt Robert