zaterdag 7 augustus 2010

TwentTrack Killer ?

Na de eerste ontmoeting met het houten circuit van HenkG werd me al snel duidelijk, dat voor ècht snelle tijden bij voorkeur andere typen slotcars, maar sowieso anders getunede auto's nodig zouden zijn.Hoewel mijn keuze oorspronkelijk op de Avantslot Kremer Porsche K8 was gevallen, bleef de door de fabrikant beloofde lancering in april van dit jaar uit. Het chassis en carrosserie van deze Fly Joest Porsche werd me min of meer in de schoot geworpen en na montage van Slot It assen en velgen, ontstond het idee deze sidewinder geschikt te maken voor het houten asfalt van TwentTrack.Hoewel het motormount niet separaat kan flexen, is dat wel mogelijk tussen het chassis en de kap. Ook is het chassis mooi vlak en achter de achteras is weinig gewicht te vinden.Alweer een project? Ja, dat wel, maar ook weer een nieuwe uitdaging met de achterliggende gedachte dat bij de opbouw van deze Joest Porsche alles nog mogelijk is, inclusief andere velgen.

6 opmerkingen:

  1. Dat ziet er weer strak uit.

    Overigens zag ik deze week op SCI de lijst met auto's en maanden wanneer avantslot ze uit ga brengen.
    http://www.slotcarillustrated.com/portal/forums/showthread.php?t=39892

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb ik dus tot oktober om deze Joest Porsche uit te proberen, voordat - volgens jouw link - in oktober die Kremer Porsche K8 uitkomt :-P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb nog een witte Joest staan. Ben benieuwd naar de upgrades!

    Knappe blog trouwens. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @HaCo: Dank je en ik zal er uitgebreid op terug komen;
    @HenkG: Graag hoor, maar d'r zit nog niet eens een motor in ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi, die ziet er lekker strak uit!
    Mooie kleur, wat lastig op de baan.
    Ik heb er zelf ook een paar wo. de beide winnaars, toevallig ook al no 7.
    Met de Slot-it spullen en wat lood is er beslist aardig mee te rijden hoor!
    Ben benieuwd naar die beloofde Kremer.
    Heb hem zelf van..Cartronic .Het kapje is vrij aardig, maar decals,koplampen ed. amateuristies.

    BeantwoordenVerwijderen