donderdag 5 juli 2007

De W van Wondermiddel

De multi-spray WD40 gebruik ik al een paar jaar om het metaal van de baanstukken mooi schoon te krijgen en te voorzien van een goede geleidingslaag. Tevens wil ik het wel eens aanwenden om piepende schanieren 'muisvrij' te krijgen. Nu lees ik op internet dat - met name slotracers - nog meer toepassingen verzonnen hebben, maar deze is mij toch weer helemaal nieuw!
Bij de bouwmarkt kwam ik eindelijk de juiste materialen tegen om mijn slotrace onderdelen in op te kunnen bergen. Van de gereedschapskist met bijgezochte sorteerbakken - die daar weer in pasten - werd ik erg vrolijk, maar van die vieze stickers niet en al helemaal niet van wat achterbleef na (de poging tot) het verwijderen ervan.

Na het nodige boenwerk met sop, kreeg ik het geniale idee om WD40 op de plakkerige derrie te spuiten. Helemaal goed! WD40 blijkt het perfecte middel te zijn om die rommel goed en grondig te verwijderen. Na deze behandeling de kunststof bakken alsnog even laten soppen en alles komt er weer als nieuw uit, hetgeen overigens ook de bedoeling is, aangezien ik het net nieuw had gekocht in de bouwmarkt.Nog even en ik sta op de huishoudbeurs dit product te promoten, dus snel weer naar de 'stoere mannen onderwerpen', maar doe er je voordeel mee!

5 opmerkingen:

  1. Spuit 'ns WD40 op je bandjes, daarna schoonmaken met wasbenzine. Schijnt ook goed te werken, ik ga 't 'ns proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je koffer ook erg mooi / handig. Waar heb je dat ding gekocht?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. als je de baan telkens moet schoonmaken rij je teweinig
    heb de mijne nog nooit gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @henkg: dat is een tip die ik kreeg van een beroepsfotograaf :-)

    @frank103: bij de Multimate, het merk van de koffer en bakjes is ZAG, bovenop het bakje met rode schuif is van curver (die had ik nog).

    @gerard: de laatste ritten dateren van november 2006. Ik heb WD40 toen gebruikt bij het opruimen en ik ben bang dat ik het bij het opzetten weer mag gebruiken. Je hebt helemaal gelijk, ik rij veel te weinig.

    BeantwoordenVerwijderen