vrijdag 22 juni 2007

Hier worden wij vrolijk van (deel III)

Gerard van Race Track Delden is helemaal weg van de Renault Megane. Op de blog van TwentTrack staan zijn vier stuks netjes op een rij en op zijn eigen blog 'Race Track Delden' is het ook met name Megane dat de klok slaat. Gerard had o.a. de Ninco Prorace koffer van de Meganes aangeschaft. Zie voor details van deze koffer de site van JeeWee:
http://www.racebaaninfo.nl/data/rijimpressies2005/nincoproracekoffer/prorace.html

Toch had Gerard nog een eigen aanpassing aan de Meganes gedaan, dat zorgde voor een aanzienlijke verbetering van het rijgedrag. In verband met geheimhoudingsverplichtingen kan ik hier niet verder op ingaan, maar de professionele slotcar-tuners kunnen hun borst nog nat maken.

In de eerste 10-minuten-heat mocht ik het opnemen met zijn oranje Frutta Megane tegen HenkG met de gele Cesam Megane. Slechts drie maal liet ik me de-slotten en dit was puur het resultaat van gebrek aan concentratie aan het einde van de heat. De Megane lag als een huis op het circuit en had een dijk van een wegligging. Het resultaat na de heat was dan ook (zie eerste foto aantal ronden en tweede foto de snelste rondetijd links baan 1):
Je mag gerust zeggen, dat ik behoorlijk trots op dit resultaat was. Eerlijkheid gebied me wel te zeggen, dat we geen slotcar en/of baanwisseling hebben gedaan. Bij de tweede heat tegen Gerard ging het op de baan wel een stuk ruiger aan toe. Nek-aan-nek, elkaar opjagend tot op en soms over de limiet, zorgde dit voor een spectaculaire strijd. Het aantal rondes bleef echter bij mij op 82 hangen en Gerard overtrof me met een ronde of 6. You can't win them all ;-)


In de studio van HenkG gefotografeerd, deze Flying Lizard GT3R zonder magneet. Het blijft spelen met de hoeveelheid lood en de positie(s) ervan. Op de baan van MTRC in Wormer viel de Porsche op de zijkant in de bochten. De oorzaak zat in te veel grip in combinatie met te veel gewicht in het middendeel. Na het verwijderen van het overtollige lood, bleef deze Flying Lizard goed in het slot op TwentTrack, alleen brak de achterkant nog teveel uit.
Inmiddels heb ik daar al een aanpassing voor gedaan, dus HenkG, ik blijf deze Porsche verbeteren om ook op jouw TwentTrack een competatieve snelle rondetijd neer te zetten. Voor een zo hoog mogelijk aantal rondes tijdens de 10-minuten heat voor magneetloze slotcars ben ik uiteraard ook te porren. In deel I dacht ik bij de reacties namelijk iets te lezen over 'volgende keer zonder magneet'? Zet maar een rondetijd neer of aantal ronden in 10 minuten waarop geschoten mag worden. Dit is je concurrentie!

6 opmerkingen:

  1. jammer dat mijn ronde tijd er niet op stond het was 5.853

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, een verloren thuiswedstrijd, maar ja, ik had het 'geheim' ook niet op mijn Megane zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat voor een kleur heeft de Megaan op de eerste pic?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel wit een een streepje rood, waarom deze vraag?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hierslotrallyjoop,gait was met z'n megane's by my en ik was giganties onder de indruk,hy rydt eventjes een tiende sneller[op 12,5 mtr]dan wat ik heb heb gedaan,ik ry dan wel met rallyauto's maar toch

    BeantwoordenVerwijderen